Canon Business Center maakt gebruik van cookies. Meer informatie Sluiten

Oplossing op maat van GfK Panel Services Benelux

GfK Panel Services Benelux maakt met twee vestigingen deel uit van de beursgenoteerde GfK Group. Met vestigingen in ruim 100 landen is dit wereldwijd één van de grootste marktonderzoeksbureaus.
GfK Panel Services Benelux maakt met twee vestigingen deel uit van de beursgenoteerde GfK Group. Met vestigingen in ruim 100 landen is dit wereldwijd één van de grootste marktonderzoeksbureaus.

De klant

GfK Panel Services Benelux levert feitelijke kennis over koop- en consumenten gedrag waar retailers, fabrikanten en brancheorganisaties beslissingen mee kunnen nemen of onderbouwen. Via een online panel, de ConsumerScan, registreert het bureau wekelijks de boodschappen van 6.000 consumenten. Naast de fast moving consumer goods volgt GfK onder andere ook duurzame consumptiegoederen, mode, energie, telecom of mobiliteit. Dit gebeurt via de ConsumerJury, een online panel van 20.000 leden. Aan het continu-onderzoek wordt ook geregeld ad hoc onderzoek toegevoegd voor een zo scherp mogelijk beeld. De internettoepassingen en de digitalisering van documentintensieve processen vergen een passende infrastructuur om de dienstverlening goed te ondersteunen.

De probleemstelling

Een aantal gelijktijdige ontwikkelingen vormen de basis van het project. Facility Manager Adriaan Diepstraten: “Wij waren al een tijd erg ontevreden over de apparatuur en service van de toenmalige leverancier. Daarover mocht ik een presentatie geven op hun hoofdkantoor, maar toen de helft niet kwam opdagen was ik er wel klaar mee. In die tijd was ook internetonderzoek in opkomst waardoor wij veel lagere productie van bijvoorbeeld vragenlijsten voorzagen. Aldus ben ik met partijen gaan praten die konden adviseren over het outsourcen van printcapaciteit. Eén van hen adviseerde Canon. Tegelijkertijd waren mijn collega’s vanuit de automatiseringskant, Jeroen Peeters en Meeuwis Geleijns, aan het kijken naar nieuwe ICT-oplossingen. Dit speelde in het jaar voor de verhuizing naar het nieuwe pand. Daar wilden wij met een schone lei beginnen, zodat gezorgd was dat de oude contracten tegelijk afliepen.”

De oplossing

In het moderne pand in Dongen ondersteunen tien Canon multifunctionals en een specifiek pakket van applicatie en workflow software de werkzaamheden van 220 medewerkers. Per etage bieden twee Office Colour multifunctionals de gewenste functies en capaciteit voor de kantoorwerkers. Alle hardware is gekoppeld aan uniFLOW Output Manager, Canon’s workflow management software waarmee de gebruikers en het printgebruik geregistreerd en aangestuurd kunnen worden. De repro is voorzien van een compleet uitgevoerde iR7095 en iRC3220N voor het maken van veelzijdige producties. Van geniete en gevouwen vragenlijsten tot rapporten met omslagen, kleurrijke grafieken en tabellen. Om bij offline onderzoek de adresgegevens van respondenten te mergen met te printen documenten werkt de repro met PrintShop Mail. iW Publishing Manager maakt het mogelijk om zeer efficiënt complexe documenten samen te stellen. Meeuwis Geleijns: “Wij hebben de keuze om direct of via uniFLOW te printen vrij gelaten. Het past niet in de bedrijfscultuur om dit af te dwingen. Het grootste gedeelte van de mensen kiest echter voor uniFLOW. Dat een document pas geprint wordt nadat de opdrachtgever zich heeft aangemeld bij de machine garandeert vertrouwelijkheid én bespaart kilo’s achtergelaten printwerk. Tot slot gebruiken wij e-Maintanence voor proactieve storingsmeldingen en automatische tellerstandrapportage.”

Jeroen Peeters, System & Network Specialist: “Door een goede voorbereiding hadden wij een duidelijk beeld van de behoefte. Per afdeling is de printcapaciteit berekend en hierop is de centralisering per etage bepaald. De betrouwbaarheid van zowel de oplossing als de leverancier stond echter voorop. Verder wilden wij geautomatiseerd adresbestanden kunnen verwerken in gedrukte vragenlijsten. Voor de vele presentaties was kleurkwaliteit belangrijk. Het kleurgebruik moest wel in de hand gehouden kunnen worden, dus duidelijke kostenregistratie was eveneens gewenst.” Met deze uitgangspunten ging GfK in gesprek met drie leveranciers waaronder Canon. Adriaan Diepstraten: “Canon was de enige die gewoon begon met vragen naar onze processen. Een hele verademing! Na uitgebreide demonstraties was de keuze eigenlijk wel duidelijk. We hebben nog referenties nagebeld betreft after sales ervaringen, maar die waren allen positief”. Voorafgaand aan de implementatiefase, zijn alle kritische toepassingen getest door middel van een proof of concept bij GfK.

“Canon had precies de juiste apparatuur en software voor ons. De degelijkheid, het fraaie uiterlijk en de veelzijdigheid waren de redenen om voor hen te kiezen. Belangrijk was dat zij met ons meedachten in alle fasen van het project. Sterke voordelen ten opzichte van de oude systemen zijn de stabiliteit en de gebruiksvriendelijkheid. Dat draagt zeker bij aan een snelle gebruikersacceptatie. Verder hebben wij tussen de 60% en 80% minder papierafval door Secure Printing. Dankzij e-Maintenance vergt het beheer nog maar minimale aandacht en bij storing is de service goed. Tot slot ervaren wij ook de goede relatie als een voordeel. Bij Canon Business Center Breda werken ze met korte lijnen en we hebben onze vaste contactpersonen”, aldus Meeuwis Geleijns.

  • Bedieningsgemak en verhoogde efficiency
  • Grote stabiliteit hard- en software systemen
  • Minimale beheersinspanningen met e-Maintenance
  • Arbeidsbesparend variabele data printen
  • Korte lijnen en vaste contactpersonen
  • Zekere bedrijfsprocessen
“Canon was de enige partij die gewoon begon met vragen naar onze processen. Een hele verademing.”.
Adriaan Diepstraten, Facility Manager GfK Panel Services Benelux
 
Aangenaam, ik ben
Dr. Doc
Mag ik u adviseren?

Iedere organisatie is uniek, wat voor de één een prima oplossing is, is voor de ander totaal niet relevant. Ik geef u graag een persoonlijk advies op maat.


Aangenaam, ik ben
Dr. Doc
Iedere organisatie is uniek, wat voor de één een prima oplossing is, is voor de ander totaal niet relevant. Ik geef u graag een persoonlijk advies op maat. Vul de vier vragen in en bekijk welke oplossingen voor uw organisatie interessant zijn.
1.

Ik ben iemand...

2.

Het belangrijkst vind ik...

3.

Wat is van toepassing op uw organisatie?

4.

Welk van onderstaande problemen herkent u?

Advies

Op basis van uw antwoorden adviseer ik één van onderstaande oplossingen. Klik op de links voor een uitgebreide beschrijving van de oplossing. U kunt natuurlijk ook direct contact opnemen met een gespecialiseerde medewerker van het Canon Business Center.

Digitale dossiervorming

Door de intrede van de iPad of andere tablets loopt het persoonlijke en zakelijke leven steeds vaker door elkaar heen. Correspondentie ontvangen we voornamelijk per e-mail. De vraag hoe u uw (bedrijfskritische) informatie opslaat is dan ook actueler dan ooit. Door middel van digitale dossiervorming kunt u op een efficiënte manier informatie opslaan die u makkelijk kunt terugvinden. Canon helpt u daar graag bij.

Lees meer

Het nieuwe werken

Het milieu wordt steeds belangrijker voor organisaties. Onnodige verspilling van papier, inkt en energie wordt steeds meer teruggedrongen. Maar ook zijn steeds meer organisaties zich bewust van de CO2 uitstoot van het woon-werk verkeer. Canon heeft veel oplossingen die gericht zijn op digitalisering van documenten, het reduceren van printkosten en het bevorderen van het nieuwe werken. Oplossingen die uw organisatie duurzamer maakt.

Lees meer

Kosten beheren

Printkosten zijn vaak niet goed inzichtelijk binnen organisaties. Echter, volgens onderzoek van Gartner bedragen deze kosten gemiddeld 3% van de jaarlijkse omzet. Dit betekent dat 3% van uw inkomsten besteed wordt aan een proces dat niet tot uw kernactiviteiten behoort. Canon heeft de expertise in huis u te helpen deze kosten effectief te beheren.

Lees meer

Veilig gebruik

Er zijn genoeg bekende verhalen over gevoelige informatie dat ongewild op straat is komen liggen. Heeft u uw documenten voldoende beveiligd? Documentbeveiliging moet onderscheid maken tussen personen binnen bedrijven en tussen verschillende bedrijven onderling. De uitgebreide print-en documentbeveiligingsmogelijkheden van Canon voldoen aan al uw beveilingsbehoeften, binnen drie kerngebieden, te weten: vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid.

Lees meer

Alles onder controle

Goed vastgelegde werkprocessen kunnen de efficiëntie bevorderen, maar veel organisaties beschouwen werkprocessen nog als een vanzelfsprekend iets. Dit geldt vooral de dagelijkse administratieve processen, met name het vastleggen, beheren en distribueren van informatie. Hierdoor kosten deze belangrijke processen veel tijd, geld en moeite. Door slimmer om te gaan met uw document werkproces kunt u daar veel op besparen. Canon helpt u daar graag bij.

Lees meer

Mobiel printen

U vindt het belangrijk dat uw medewerkers overal kunnen werken. Het is dan wel prettig als dit ook veilig is, zonder dat documenten kwijt raken of in handen komen van niet geautoriseerde personen. Met mobiel printen van Canon kunnen medewerkers en bezoekers beveiligd printen met hun smartphone, laptop of tablet. Vanaf elke plek, zónder aangesloten te zijn op het bedrijfsnetwerk.

Lees meer

Gemakkelijk documenten vinden

Niets is vervelender dan verloren tijd aan onnodige activiteiten, zoals bijvoorbeeld het zoeken van documenten. U kunt een einde maken aan deze verspilling van tijd en energie. Is het niet fijn als niet alleen uw eigen documenten gemakkelijk te vinden zijn maar ook het materiaal dat door uw collega’s is opgeslagen of gescand? Canon levert een gemakkelijk te implementeren systeem voor het opslaan en terugvinden van informatie, op papier of digitaal.

Lees meer

Sturen op cijfers

Veel organisaties hebben alles wat met printen en kopiëren te maken heeft niet onder controle. Zij lopen achter de feiten aan. U kunt dit voor uw organisatie veranderen. Alle print- en kopieeropdrachten kunnen namelijk worden geregistreerd, samen met de bijbehorende kosten. Deze informatie kunt u gebruiken om pro-actief te sturen.

Lees meer

Controle op dossiers

U kunt de mogelijkheden voor verspreiding van documenten beperken. Bijvoorbeeld door het aantal personen dat mag scannen te beperken. Of door documenten die gekopieerd of gescand worden te controleren op specifieke woorden. Scant iemand een document met een trefwoord? Dan krijgt uw security manager een melding. Dan heeft u de controle weer.

Lees meer

Efficiënte administratie

Problemen bij het verwerken van inkomende facturen zijn bij veel organisaties vaak hetzelfde en gaan meestal gepaard met veel administratieve handelingen. Bij een digitaal factuurproces wordt de informatie op een inkomende factuur automatisch herkend door intelligente scan-en tekstherkenningstechnologie en automatisch ingeboekt in uw document archiveringssysteem of financiële applicatie. Dat is pas efficiënt!

Lees meer

In de cloud

Uw organisatie beschikt niet over IT kennis. Dan is het makkelijk om geen ingewikkelde softwarepakketten te hebben, die ook nog eens lastig zijn te implementeren. Canon beschikt ook over cloud oplossingen. Dit zijn software oplossingen die niet fysiek op uw locatie aanwezig zijn maar die u virtueel kunt gebruiken vanaf een gehoste omgeving. Voordelen: altijd beschikbaar en geen of weinig IT kennis nodig.

Lees meer

Documenten digitaliseren

U heeft van bepaalde papieren bestanden het digitale bestand niet beschikbaar. Overtypen lijkt dan de enige oplossing. Canon heeft de ideale oplossing voor u. Met de software van Canon kunt u uw documenten inscannen en omzetten naar Microsoft Word, Excel of Outlook.

Lees meer

Mijn printerpark beheren

Wij hebben voor u de oplossing om het aantal telefoontjes naar de helpdesk en uw totale IT support kosten te verlagen. En dat terwijl de gemiddelde bezettingsgraad van uw apparatuur omhoog gaat. Managed Print Services van Canon biedt u een oplossing.

Lees meer

Bestanden makkelijk terugvinden

Het is een bekend fenomeen; snel nog even de notulen van de laatste vergadering opzoeken, de juiste klantgegevens erbij pakken of een presentatie printen. Kostbare tijd gaat verloren met zoeken. Wilt u er voor zorgen dat documenten altijd en overal vindbaar en beschikbaar zijn? Canon helpt u daar graag bij.

Lees meer

Beveiliging van documenten

Beveiliging van documenten is belangrijk, maar bij veel organisaties niet goed georganiseerd. Wij kunnen u helpen optimale controle over de inhoud van uw dossiers te krijgen. Medewerkers die een gescand document aan een vertrouwelijk dossier willen toevoegen dienen zich eerst te identificeren. Zo kunt u precies zien welke medewerkers gebruik hebben gemaakt van het dossier.

Lees meer

Alles digitaal

Ordners nemen niet alleen veel ruimte in. Het zoeken van een document neemt ook meer tijd in beslag in een papieren archief. Met ‘document scanning en distributie’ kunnen uw medewerkers papieren documenten scannen en gemakkelijk omzetten naar een gangbaar bestandsformaat zoals bijvoorbeeld een PDF. Zo zijn documenten altijd gemakkelijk terug te vinden.

Lees meer

Bestanden comprimeren

U herkent het vast, e-mail bestanden die niet ontvangen of verstuurd kunnen worden omdat ze te groot zijn. Vaak zijn er door de IT afdeling beperkingen ingesteld aan het aantal te ontvangen of te verzenden MB’s. Canon biedt software waarmee u PDF bestanden flink kunt verkleinen mét behoud van visuele kwaliteit.

Lees meer

Einde aan hoge printkosten

Canon kan u helpen inzichtelijk te maken wat de oorzaak is van hoge printkosten. Met behulp van maandelijkse rapportages, ziet u snel trends en uitschieters. Deze informatie maakt het mogelijk om te sturen en pro-actief op te treden. Komt er een drukke periode aan? Dan bestelt u extra papier en toner. Verbruikt een afdeling ineens erg veel kleur? Dan controleert u direct wat hiervan de reden is.

Lees meer

Documentbeveiliging

U geeft aan dat onbevoegden toegang kunnen krijgen tot uw documenten en netwerk. Vanuit de beveiligingbenadering van Canon, kunnen we u helpen met het blokkeren van onbevoegde gebruikers op uw netwerk. Maar ook het vastleggen van toegangsrechten in diverse workflows behoort tot de mogelijkheden.

Lees meer

Clean desk

Volle bureaus geven een slordige indruk. Daarom is digitaal archiveren voor u de juiste oplossing. U bespaart archiefruimte, voorkomt overvolle bureaus en kunt snel documenten terugvinden. Maar belangrijker nog: u voorkomt dat belangrijke informatie verloren gaat.

Lees meer
Vraag van